Status før Beitostølen

Førstkommende helg starter langrenssesongen med nasjonal åpningshelg på Beitostølen. Undertegnede setter kursen vestover til fjells onsdag!

Beitostølen

Det meldes om gode, vinterlige forhold på Beitostølen. Her fra stadion.

Etter som det er verdenscupåpning på Beitostølen neste helg (21.-22.nov) er «den nasjonale åpningshelga» i år ganske internasjonal. Mange av de utenlandske lagene er allerede på plass i Norge, og vil være med og teste seg. Fordelen med dette er at nivået på åpningsrennet førstkommende helg blir veldig høyt. Ulempen er at mange som vil gå, ikke får være med på grunn av deltakerbegrensningene. Arrangøren (styrt av NRK og Skiforbundet) har satt et tak på 128 løpere i herreklassen. Jeg syns det er synd at det ikke fri deltakelse på åpningsrennet. Listen over påmeldte løpere kan du lese her.

Min følelse er veldig god fire dager før rennstart. I den grad man kan ha kontroll på formen, så meiner jeg å ha det. Jeg har fått de svarene jeg vil ha på trening de siste dagene, og det gir trygghet. Nå handler det mye om å samle mest mulig overskudd, og sørge for å ha rett spenningsnivå i muskler og hode på lørdag. Etter ni års starter på Beitostølen burde jeg nå ha god kontroll på hvordan det skal gjøres… I tillegg har jeg fått fleire gode skipar inn i stallen i løpet av de siste dagene, det er også med på bygge trygghet og sjøltillitt før helga.

Jeg gleder meg til å komme i gang! Håper dere er klare til å følge med, både langs løypa og foran TV-skjermene!

Legg gjerne igjen en hilsen i kommentarfeltet!

Stikkord: ,

5 kommentar to “Status før Beitostølen”

  1. Joakim Says:

    Da er det bare å klinke til John!

  2. Karoline kusine :) Says:

    Gleder meg sååå til sesongstart! LYKKE TIL! Detta blir gøy!

  3. Oda Blystad Says:

    Gleder meg til helga, og skal heie deg frem : ) Unner deg all suksess!

  4. TD Says:

    Senk skuldrene, still inn på tunnellsyn og kör hårdt fra 2 km og inn! Vi heier på deg!

  5. Sirius Says:

    Lykke til John Anders!! Gleder meg…

    Skal selv teste skiene for første gang i år, i Lake Louise-Canmore området (Håkon er leid inn for å trene en gjeng Alberta-utøvere i helga, og jeg får henge på:-))
    Alt det beste fra den kanadiske fjellheimen!!

    Klem

Legg igjen en kommentar

