I nasjonal gruppe på WC Beitostølen

Intervju med NRK etter målgang lørdag.

I dag ble NSFs uttak til verdenscupen på Beitostølen 21.-22.november offentliggjort. Jeg er med på den nasjonale kvoten, og er klar for min første verdenscupstart på nærmere halvannet år. Strengt talt burde jeg være kvalifisert for å gå i den internasjonale puljen, men Skiforbundet ønsker å prioritere støtteapparatet på egne løpere. Det er en forklaring jeg kan akseptere. Det spiller ingen rolle hvilken pulje jeg går i, fort skal det gås uansett! Uttaket leser du hos langrenn.com

Søndagens klassisk løp på Beitostølen var ikke noe å juble for. Jeg var ikke godt nok restituert etter lørdagens både fysiske og mentale utladning. I tillegg brukte jeg for mye tid på å vurdere hvilke ski jeg skulle gå på, og valget jeg gjorde (rubb) var nok heller ikke heilt optimalt. Jeg klarte ikke å roe meg ned og gå teknisk riktig på ski heller, og da blir man grundig parkert i det selskapet. Men greit nok, søndagens renn var i alle fall en god måte å få beina ned på jorda igjen! Da er det lettere å bli nullstilt og klar på hugget igjen mot kommende helgs verdenscup.

Én kommentar to “I nasjonal gruppe på WC Beitostølen”

  1. Trond R Sætha Says:

    Bra jobba og nå er det bare å tråkke til videre med litt enkel mattematikk… Bruk kortere tid enn konkurrentene fra start til mål!

    Nå som jeg har nevnt trikset for å komme til Vancouver regner jeg med jeg kan lene meg tilbake med en kakao og følge med på at det blir mer Rockn Roll i skisporet!

    Kjøra på!🙂

Legg igjen en kommentar

