Om å klype seg i armen…

Jeg kan innrømme det med en gang. I dag tidlig måtte jeg se på gårsdagens resultatliste og klype meg sjøl i armen !

portrett

Gladbilde, ærlig og redelig stjælt fra http://www.glomdalen.no!


Tusen takk til alle som har jobbet hardt for at jeg kan være med og kjempe om topplasseringer denne helga! Tusen takk også for alle gratulasjoner og hilsninger, jeg blir rørt av hvor mange som har så stor entusiasme for min framgang!

Ny personlig besteplassering i verdenscup, nr 5, og tredje beste nordmann. 13 sekunder bak seieren, 7 sekunder bak pallen. Et knall comeback for meg i verdenscupen! Et resultat som til slutt ble et par tre solide knepp bedre enn jeg hadde turt å tro på! Resultatlista kan du lese HER.

To av fire viktige individuelle renn på vegen mot Vancouver er unnagjort, og jeg føler at jeg har fått gjort alt jeg kunne gjøre, og litt til. Men ennå er OL-drømmen bare i det fjerne, den jobben har bare så vidt begynt!

I dag (søndag) er en ny god mulighet til å levere et godt løp, og melde seg på i kampen om en plass på Norges stafettlag. Jeg skal ut og gå tredje etappe for Norges 2.lag. Etter lagoppstillingen å dømme, bør vi være med å kjempe om seieren i dag: Jens Arne Svartedal, Odd-Bjørn Hjelmeset, John Anders Gaustad og Lars Berger. Jeg gleder meg vannvittig til å gå med flagget på lua i dag!

Lagoppsett/startliste stafetter HER.

Stikkord: , ,

6 kommentar to “Om å klype seg i armen…”

  1. Anne Mette Amdah Says:

    Lykke til John Anders!
    Vi følger med og heier.
    Hilsen oss i Arenedal

  2. Marius Osvold Says:

    Gratulerer med et kjemperenn igår! Gøy å se hedmarkinger gå fort på ski. Inspirerende for andre slitere å se at det går an å hevde seg med hardt arbeid over tid.

    Lykke til videre framover, på veien mot OL:)

  3. Anne Mette Amdah Says:

    Godt jobba i helga! Dette har vel vært en bra opptur.
    Lykke til videre!

  4. jessmedia Says:

    Grattis med superplassering på lørdag, var artig å være der å se det:) Lykke til videre, regner med vi sees i Vancouver!!!

  5. Trond R Sætha Says:

    Jeg leste litt fort og synes det stod glansbilde, noe som forøvrig også ville passet bra og burde være på vei tilbake for å bli!

    Nok om det! Satt foran Tv’en i helja og takk for skikkelig Rockn Roll på lørdag. Utrolig bra mtp at mange profiler kom etter deg og hadde tida de å gå på. Sterkt! Søndagen gjorde du også en bra innsats selv om jeg er sikker på du kommer mye sterkere tilbake! Kjøra på!😀

  6. snekkern Says:

    Hey! Du gikk jo som varmt hvetebrød over disk en lørdagsmorra!
    Og når vi først er inne på dette med brød; her kommer brødbakstens regel no. 2:
    Bruk en oppskrift som du vet fungerer!, og vær nøyaktig med oppmåling av vann, mel, salt, fett og gjær. Dette må du ha tilgjengelig: Termometer, vekt (elektronisk er best) og dl-mål (eller litermål om du velter schvære deiger rundt på plata i Veståsen).

    Og så regel nummer 3 (for regel no.2 var litt kjedelig):
    Svakt mel (lite gluten) tåler lite bearbeiding.
    Sterkt mel (mer gluten) tåler kraftig bearbeiding.
    Ut fra dagens norske melkvalitet (riktignok mest importert hvete men..) skal deigen eltes (med maskin) 3 minutter på laveste trinn og 5 minutter på neste trinn. Med Gaustad-armer kjøres en kortøkt I-2 i tre minutter, og ei litt kjappere økt, I-3 i 5 minutter.
    Ta strekkprøve på deigen for å sjekke at proteinet er ferdig bearbeidet. Ta opp en liten deigklump. Hold den opp mellom deg sjøl og et speil. Strekk ut deigen så mye du kan uten at det ryker høl i’n. Da skal du se en blid og veltrent oddøling gjennom deigen!
    Lykke til.

Legg igjen en kommentar

