Full moon fever

Månen

To glade gutter (Carl Magnus Skinstad og John Anders) og fullmånen, langt i bakgrunnen. (Ser vel strengt talt ut som vi akkurat har landet fra månen...)

Å gå på ski i fullmåneskinn er en herlig opplevelse! De siste dagene har jeg kunnet la hodelykta ligge igjen hjemme på kveldsøktene, naturen har vært ei eineste stor lysløype! I går kveld hadde jeg følge med treningskamerat Carl Magnus Skinstad på Budor. Flotte løyper, fullmåne og ei god I3-økt med bra respons, kan det bli bedre?

De siste dagene har jeg fått gjort en god treningsjobb. Jeg har ikke trent veldig mye mengde, men allikevel lagt på litt i forhold til ei normal konkurranseuke. I morgen (fredag) reiser jeg til Davos for høydeakklimatisering. Da blir det noen veldig rolige dager i starten, for å la kroppen venne seg til høyden.

Om treningsforholdene er gode, kommer jeg til å bli igjen i alpene etter verdenscuprennet i Davos neste helg. Når jeg først gjør en høydeakklimatisering, legger jeg på en uke ekstra slik at jeg får et godt høydeopphold med mye trening. Det vil gjøre godt for formen videre mot nyåret og resten av vinteren.

PS! Er det noen som kjenner igjen tittelen på dette innlegget? De som husker hvilken artist som ga ut et album med denne tittelen i 1991, er hjertelig velkomne til å legge igjen svaret i form av en kommentar til denne saken. Kanskje vanker det en liten premie til de som klarer denne «musikk-quizen»…

Stikkord: , , ,

13 kommentar to “Full moon fever”

  1. Stuttjukken Says:

    Heisann. Prøver meg på Tom Petty. Lykke til i Davos! Du burde ta turen til Livigno å gå La Sqambeda 13 desember når du først er nede i høgget. Kjempefint løp! Jeg skal sitte foran skjermen å heie når du går i Davos!

  2. Mamma Randi Says:

    Det er Tom Petty som hadde det som albumtittel i 1991, Full moon fever!

  3. martin Says:

    aj aj aj, burde egentlig ikke vite at full moon fever er et tom petty album… men det er mye rart som fester seg
    Bra er det ikke:-)

    Lykke til med det som ser ut til å bli en kjempesessong!

  4. Northgarden Says:

    Tom Petty!

    Lykke til framover, jeg er imponert over sesongåpningen!

  5. Bengt Says:

    Full moon fever var vel Tom Petty’s første soloalbum. Etter Hertbreakers.

  6. Syklisten Says:

    For noe tull! Mye bedre å Lyse opp skauen med 700 lumen… he he. Traff på ei ugle når jeg var ute med lykt i går kveld faktisk… Han vart skræmt ja…

  7. Håkon Karlstad Says:

    Tom Petty😉

  8. Syklisten Says:

    Mye bedre å Lyse opp skauen
    med 700 lumen a gitt! He he…

  9. Valdis Says:

    Hi du, skøyer’n Tom Petty det var i 89 Full moon fever albumet, ingen premie påropes juksa je, men kansje noe lureri

  10. emil060686 Says:

    Full Moon Fever var det første «soloalbumet» til Mr.Tom Petty. Han hadde dog med seg noen av gutta fra Heartbreakers og noen fra Traveling Willburys??!! Flere av låtene er skrevet sammen med Electric Light Orchestra frontman/Traveling Wilbury medlemm Jeff Lynne.

    Free fallin er beste låta på albumet😉 Lastet ned albumet forrige uke så dette var et staslig spørsmål🙂

    GOD TUR og LYKKE TIL i DAVOS!

  11. emil060686 Says:

    Så må du love oss at du » Won’t Back Down» men fortsetter å «Runnin’ Down a Dream»

    så kan jeg i tillegg når jeg først er i siget… fortelle deg at:
    «I’ll Feel a Whole Lot Better»

  12. DJ Downtown Says:

    Yo’ Gaus!
    Du skriver 1991, men jeg mener jeg kjøpte denne Tom Petty-skiva på forsommeren i 1989. Husker jeg ble skuffet over coveret – et slags «billig-cover» med mange stygge farger (rosa, gult og grønt tror jeg). Før øvrig: Tror det var en Jeff Lynne-produksjon, men med mange av Heartbreakers-gutta som deltagere. Derfor diskuterte vi musicfreaks om dette egentlig var ei ekte soloskive.

    • John Anders Says:

      Yo dJ2re! Takker for respons! Du har heilt rett i årstallet. Denne feilinformasjonen har jeg innrømmet i et seinere innlegg på siden. Grunnen til at 1991 kom til mitt hode, var at jeg kjøpte skiva i 91. Det var min aller første cd-plate! Kan tru det var en stolt 11-åring som dro hematt fra G.Berg på Skærnes med Pioneer cd spiller og Tom Petty skive under armen! (spilleren var forresten finansiert av en tippekupong med tre halvgarderinger og 11 rette! 2010 blanke kroner i nævan, og rett på G.Berg. Hadde Eid slått Hødd, hadde jeg endt opp med 66000 og muligens et fett komponentanlegg fra Pioneer…)

Legg igjen en kommentar

