På gjensyn til alpene

Jeg pakker nå bagen og skiene, og setter kursen hjem til Norge søndag. Har hatt et fantastisk opphold her i St Moritz, med strålende vær hver dag og flotte løyper. Jeg har fått trent mye og rolig, og lagt et godt grunnlag for enda bedre form på nyåret. Legger ved noen bilder i stedet for fleire skrytende ord:

St Moritz

Morteratschbreen i motsol. Her går løypa opp til brearmen på ca 2000moh. "Bretunga" nedover dalen har krøpet over 2km oppover siden år 1900. Klimaendringer i beviselig form.

St Moritz

Akta dig för tog! Her i Sveits går toget på alle tenkelige og utenkelige ruter. Jeg har ikke brukt bil på over to uker nå! Men viktig å være obs i skiløypa, plutselig kommer toget!

St Moritz

Og er det ikke tog å passe seg for, så dukker det opp spennende skapninger... Heldigvis var denne krabaten som støpt i snø. Bildet er tatt i lysløypa ved Ponteresina, her har snøkunstnere plassert mange flotte snøskulpturer.

Stikkord: ,

3 kommentar to “På gjensyn til alpene”

  1. Mr Legs Says:

    Heisan
    Her prøver jeg å holde meg oppdatert på hva som skjer med Odalens store sønn og mjøs områdets OL håp og ittno skjer?

    Å åffer ikke den første i området som er med på en skikkelig tour? Nå blir det antageligvis en fra den nordlige delen og feil fylke som blir med fra sommeren istedetfor😉

    • John Anders Says:

      Hei din skøyting-milsluker!

      Satt akkurat og skreiv oppdatering… Hatt en liten juleferie fra hjemmesida, men nå er jeg i gang igjen!

      Vart ingen Tour på meg i denne omgang, og det tror jeg er like så greit. Vanskelig å være i toppslag i NM etter det konkurranseprogrammet de er i gjennom om dagen. Når det er sagt hadde det vært VELDIG artig å være med, spesielt på «the final climb!» Den skal jeg gå en gang…

      Bygger du god grunnmur om dagen?

  2. Mr Legs Says:

    He, he. Så du ikke den store L`en jeg hadde i panna på søndag. Det ble faktisk 4 timer skøyting men jeg merket den turen etterpå😉

    Her bygges det godt om dagen. Blir litt ny giv med nye flotte sykler fra Gary Fisher og Foss sykler. Riktig merke denne gangen. Prøver å justere litt på treningsopplegget slik at det er mulig å bli litt bedre på det enn er dårlig på og det å forebygge skader (stabilitetsstyrketrening).

    Gleder meg til å følge deg resten av sesongen, dette blir knallbra. Du får prøve å bli med på noen skikkelig terrengritt til våren/sommeren. Jeg har stor tro på at du kunne gjort det knallbra der også😉

Legg igjen en kommentar

