Jeg anbefaler:

Våren bringer med seg mye ny og god musikk, og forventingene mot sommerfestivalene øker! Her er noen album jeg vil anbefale dere å sjekke ut:

Johnossi – Mavericks

Johnossi

Den svenske rockeduoen har gitt ut en nytt og veldig spennende album. Trommer, gitar og vokal i sentrum, akkurat slik jeg liker det! Fargerik, tøff og direkte rock med en del melankolske stemninger. Liker du for eksempel Kings of Leon, liker du garantert Johnossi! De skal blant annet spille på Oslo Rock og Vinjerock i sommer, og så varmer de opp for Green Day på Ullevi i juni. Altså, Johnossi har en økende fanskare! Sjekk ut hjemmesiden deres her.

Johnossi

John Engelbert og Oskar "Ossi" Bonde rocker med sin nye skive Mavericks!

Lars Vaular – Helt om dagen, helt om natten.

Lars Vaular

Noe så sjeldent som Gaustad anbefalt rap: Lars Vaular!

Hadde vel ikke trodd jeg skulle komme til å anbefale folk å høre på hip-hop noen gang, men jeg slenger meg på «hypen.» Endelig klarer noen å lage norsk rap som det går an å høre på! ENDELIG EN RAPPER SOM HAR NOE Å SI! Og endelig noen som klarer å la alle «wannabee american gangster-rapper» klisjeene ligge, bruke norsk språk og være ekte! Jeg vil spesielt trekke fram «Kem skjøt Siv Jensen» som et kjempeeksempel på intelligent politisk rap. JA, slike låter vil jeg ha fleire av!

Besøk Lars her.

Og sist, men ikke minst, om du ikke allerede har gjort det: sjekk ut FOALS – Total life forever! Lenge siden jeg har hørt en meir spennende skive!!! Vanskelig musikk å beskrive, annet enn at låtene er geniale! Albumet er spilt inn i Gøteborg, men bandet er basert i Oxford i England. De spiller blant annet på Slottsfjellfestivalen i Tønsberg i sommer. Besøk Foals her.

Foals

Total life forever, muligens under vann? Musikken er i alle fall spennende!

Stikkord: , , ,

2 kommentar to “Jeg anbefaler:”

  1. Pølsa Says:

    Hva skjer med Gaustad?? Er du blitt en hip hop dude fra Groruddalen du og el?

    Ikke ofte du og jeg er såå enig i en musikkanmeldelse..

    Hvis du er gira på å joine laget vårt på vestfold rundt på søndag så gi lyd. 15 mils lagkonkurranse = liten velt risiko, 4 timer terskel + litt syre på slutten.

    Gi lyd! You know the number.

    • John Anders Says:

      Tjenare grabben! Takk for den! Jeg kan vel ikke annet å si enn at jeg lærer og modnes med alderen… Blir meir og meir åpen for nye sjangre! Og så er vi ganske urbane av oss oppi Vangsåsen, mye street-kred å få med hip-hop på anlegget!

      Takk for tilbudet om Vestfold Rundt, det kunne jammen vært artig! Men skal undersøke blodpunpa over helga, og tror jeg må holde pulsen lav fram til den tid. Lykke til!

      Håper armen er på bedringens veg, og at du blir best! (Og ikke overtrent…)

Legg igjen en kommentar